lørdag 4. januar 2014

Meny uke 2

Da var jeg i gang med det ene ønsket for det nye året; å lage ukesmenyer igjen! Jeg er frekk nok til å låne bilder fra mine favoritt matblogger Smak av Himmel og Lizas matverden. Håper de tilgir meg siden de som lar seg friste av biledene må inn på deres blogger for å finne oppskriftene :)

Mandag:

Pai
Fordi det er genialt å ha rester i matpakken!


Tirsdag:

Lett og lat fiskesuppe
Caroline skriver at denne er enda bedre etter at den har fått stå en dag, og siden tirsdager er litt hektiske her i huset passer det fint å ha noe man bare kan varme opp.


Onsdag:

Kylling og kikertkaker


Torsdag:

Laks med spinat, sopp og pistasjnøtter


Fredag:

Hjemmelaget pizza

Jeg bruker oppskriften jeg fikk på skolekjøkkenet på ungdomsskolen, for når jeg kjevler den utover et stekebrett synes jeg at det blir akkurat passe lite bunn. Men jeg bytter ut ca halvparten av hvetemelet med en grov type.

3 1/2 dl mel
1/2 ts salt
2ss olje
1/2 pk gjær
1 1/2 dl vann

Fyll: Hva vi har i kjøleskapet :) Men Jojo insisterer på morzarella så det må med!

Ingen kommentarer: