lørdag 8. mai 2010

Skatter!

Hvem trenger vel å dra på loppemarked for å finne spennende ting når man har en morfar som tar vare på alt? I dag gikk jeg på skattejakt i låven og i noen skap, og mormoren min lot meg ta med noen ting jeg synes er fantastiske!

Denne brødboksen har jeg hatt et godt øye til en stund. I dag fikk den bli med hjem! Den stod på låven, grå av skitt, og det så ut som det var noen stygge merker i emaljen. Etter en grundig vask viste det seg at den stort sett er hel! Lurer på om jeg skal gjøre noe med håndtaket bare. Mye mulig det blir blått, for å mache kaffeserviset mitt.

Får kanskje vise et bilde av serviset og. Kjøpte det i Kina for en del år siden. Jeg synes det er så fint, og har lyst til å ha det stående fremme! Har et sted til det på kjøkkenet, må bare få ryddet bort det som tar opp plassen nå!

Det neste jeg fant, i et skap, var denne søte fløtemuggen! Litt lengre inn stod sukkerskålen og! Det jeg hadde fra før passet over hodet ikke sammen med noe av det andre jeg har, men det gjør dette! Så jeg ble veldig glad!

Mormoren min åpnet den andre døren og viste meg to vaser. Jeg trodde først det var en, for den ene stod oppi den andre. Skjønte ikke at det var to før jeg skulle vaske dem da jeg kom hjem!
Dette er den som kom som en bonus! Jeg synes den er nydelig, har aldri sett noe lignende! Porselenet har blitt stygt inni, men det er jo ikke det som skal synes. Vet ikke helt hvor den skal få bo enda, mulig det blir på soverommet, med smykker i...

Å, som jeg elsker denne vasen! Den gjør at jeg revurderer tapetvalget til kjøkkenet... Hvor mange nyanser av blått/turkis/grønt tåler et rom?? Kanskje jeg heller skal skifte farger i stuen?

Jeg fant et par skatter hos mamma også, men de sparer jeg til en annen dag :)

Håper alle har en super helg!

Ingen kommentarer: