mandag 9. september 2013

Middag uke 37

Jeg skrøt på meg at jeg hver søndag lager ukesmeny for hva vi skal ha til middag uken som kommer. Vel, nå kom høstforkjølelsen og tok meg også... I går ettermiddag/kveld orket jeg knapt å løfte hode fra sofaen! Litt bedre i dag, orker i det minste å planlegge litt. Jeg setter ikke opp noe for lørdag og søndag. Det skjer så ofte at en av middagen forskyves. For eksempel blir Jojo med en venninne hjem, og jeg spiser rester...


På Facebook har mamma´n til Caroline bak Smak av Himmel linket til den ene lekre oppskriften etter den andre. Så måtte jeg gå inn og sjekke ut denne matbloggen da... Og jeg ble så inspirert! Ikke bare deler hun fantastiske oppskrifter og bilder til å få vann i munnen av, men hun har etter min mening et veldig sunt syn på mat (noe som ikke er en selvfølge i dag).

Mandag:
Fiskegrateng.

Lite matlyst og lite ork til å lage middag i dag. Heldigvis har jeg rester fra den fantastiske fiskegratengen jeg lagde sist uke! Jeg brukte laks i stedet for torsk, og fullkornsmakaroni. Forbredelsene tok litt mer tid enn jeg trodde, så neste gang jeg skal lage denne kommer jeg til å ha gjort klart alt som skal oppi. Bare lage sausen, vispe egg og blande alt sammen den dagen det skal spises.

Tirsdag:
Spicy tomatsuppe og grov foccaccia.

Foccaccia, men med gulrot og appelsinsuppe.

Tirsdager for oss er treningsdag. Jojo er cheerleader og jeg prøver å komme i form. Vi får begge fort hold om vi spiser for mye før trening, men noe må man jo ha i seg. Suppe er perfekt! Sånn som kroppen min er akkurat nå tror jeg ikke at det blir trening på meg i morgen, men varm, spicy suppe høres godt ut uansett!

Foccacciaen lagde jeg sist uke. Stor suksess! Jojo ville helst ha det med bare smør som matpakke :) Nå tenkte jeg å lage dobbel porsjon, og bruke noe til onsdagens middag.

Onsdag:
Lakseburger med mango og avocado.


Jeg gleder meg allerede til denne middagen!! Vi lagde dette for to uker siden, og Jojo erklærte at italiensk pizza hadde rykket ned til 2.plass av favorittretter. Raskt, enkelt og supergodt!

Torsdag:
Vegetar quesedilla.

Jeg liker å ha en dag der grønnsaker er i fokus. Litt fordi jeg ikke alltid er like flink til å ha salat eller grønnsaker til middag hver dag. Jeg digger quesedillas og sopp, så dette må være en perfekt kombinasjon! Tipper rester gjør seg godt som matpakke dagen etter...

Fredag:
Vanilje og valnøtt smoothie.
Italensk pizza.

Ny treningsdag for jentene. Fredager er det lov å kose seg litt! Denne gangen tenkte jeg å prøve ut smoothie før treningen. Jojo ønsker seg nemmelig pizza til kveldskos :) Kaldheving er genialt! Alt gjøres klart dagen før, deigen settes i kjøleskapet. Når vi kommer hjem er det bare å kjevle ut deigen, hive på fyllet og inn i ovnen.

Ingen kommentarer: